چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروی دریایی آلمان برای اولین بار در سواحل سومالی یک کشتی دزدان دریایی را هدف قرار داده و 9 مظنون دزدی دریایی را بازداشت کرد.

روزنامه فایننشیال تایمز آلمان گزارش داد، مظنونان برای بازجویی به عرشه ناو "راینلاند-فالتز" منتقل و با مدارک کافی به آلمان فرستاده شدند تا در برابر دادگاهی آلمانی محاکمه شوند.

این بازداشت پس از حمله آنان به کشتی "ام وی کوریر" صورت گرفت که متعلق به خطوط کشتیرانی آلمان است. پس از درخواست کمک کاپیتان کشتی مبنی بر اینکه کشتی وی هدف گلوله و تیراندازی قرار گرفته است، دو فروند بالگرد آلمانی و آمریکایی به سوی "ام وی کوریر" اعزام شدند. با این عملیات از حمله دزدان دریایی جلوگیری شد. در نهایت سربازان "راینلاند فالتز" که در چهارچوب عملیات ضددزدی دریایی "آتلانتا" در خلیج عدن به سر می‌برند، وارد کشتی دزدان دریایی شدند.

اکنون باید مجمعی از مقامات چهار ایالت آلمان تشکیل شود تا در خصوص این پرونده تصمیم‌گیری کند. در صورتی که این مقامات به این تصمیم برسند که اقدام دزدان دریایی ضدمنافع آلمان بوده، بازداشت‌شدگان باید در آلمان محاکمه شوند. در غیر این صورت باید کشوری در منطقه این کار را انجام دهد که علیه این افراد اعلام جرم کرده است و یا آنها باید آزاد شوند. تصمیم‌گیری در این خصوص همچنین ممکن است به این خاطر دشوار شود که "ام وی کوریر" با پرچم آنتیگوآ و ثبت در فیلیپین تردد می‌کرده است.

کد خبر 76488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز